poniedziałek, 6 stycznia 2014

Pizza 2

(na zdjęciu powyżej ciasto mi nieco wyrosło, ale była równie pyszna co na cienkim cieście! :))

Pizza idealna ? O taaak! Znalazłam taką, której przygotowanie nie zajmuje zbyt dużo czasu i nie jest pracochłonne, od tego smak zadowala na długo . Ideał ?! Dla mnie tak!
Przepis znalazłam na blogu Basi Ritz.
Zamieniłam oliwę na olej (rzepakowy)
Podaję przepis na ciasto:

- 400 g mąki
- 15g drożdży
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki oleju
- 400 ml letniej wody

składniki na sos ( nasz domowy przepis)
 - puszka pomidorów
- bazylia (1 stołowa łyżka)
- oregano (1 stołowa łyżka)
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczka soli
- pół łyżeczki pieprzu czarnego
(bazylia i oregano nadają się zarówno świeże jak i suszone)

Drożdże pokruszyć w misce, dodać 3 łyżki mąki, sól i 200 ml lekko ciepłej wody.
Dokładnie wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na ok 20 min , żeby powstał zaczyn.

Do wyrośniętego zaczynu dodać olej, 200 ml letniej wody i pozostałą mąkę. Wymieszać i wyrobić ciasto. Z tej ilości wychodzą mi 2 duże pizze na cienkim cieście.
Ciasto podzielić na 2 części , rozwałkować i ułożyć na papierze do pieczenia.
Piekarnik rozgrzać do 250 stopni (230 stopni z termoobiegiem ).
Na dole piekarnika umieścić ruszt wybrzuszeniem do góry , tak najlepiej upiec pizzę, ale na blaszce też się udaje.

Ciasto nakłuwać widelcem, posmarować cienką warstwą sosu , ułożyć ulubione składniki i włożyć do rozgrzanego pieca. Piec 10 min (aż boki będą brązowe a na pizzy pojawią się bąble )
I gotowe! 

nie mam póki co lepszych zdjęć, ale przepis musi być na już, więc wstawiam co mam! jak tylko uda mi się strzelić lepsze - od razu zamienię :)
Smacznego!
bardzo , bardzo, bardzo! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz