sobota, 13 lipca 2013

Krokiety z pieczarkami

Krokiety Llllubię! BARDZO! Kiedy stołowałam się w Green Way'u to prawie zawsze zamawiałam krokieta z kapustą i grzybami! Pyyycha!
I zawsze jak widzę zestaw - naleśnik + pieczarki to od razu przypomina mi się tamten smak :)
Dziś jednak nie będę próbować odtworzyć tamtego smaku.
Dziś proponuję krokiety z pieczarkami. ( na zdjęciu w zestawie z ogórkiem kiszonym i podpiwkiem)
Potrzebne będą :
ciasto naleśnikowe :
- 4 jajka
- 2 szklanki mąki (użyłam pszennej luksusowej)
- 2 szklanki mleka
- 1 łyżka oleju
- 1 łyżeczka cukru
- szczypta soli

farsz: 
- około 10 dużych pieczarek
- 1 duża cebula
- łyżka śmietany (użyłam 12%)
- sól, pieprz do smaku
- łyżka oleju

dodatkowo:
- bułka tarta
- olej do smażenia

Przygotować farsz. Cebulę zeszklić na oleju, pieczarki zetrzeć na tarce o dużych oczkach i dodać do cebuli, smażyć pod przykryciem na małym ogniu około 10 min, mieszając od czasu do czasu. Dodać śmietanę i smażyć bez przykrycia około 5 min, w celu odparowania wody.

Przygotować naleśniki. Wszystkie składniki połączyć za pomocą miksera . Odlać trochę ciasta ( około jednej szklanki, będzie potrzebne na końcu)
Usmażyć placki naleśnikowe.

Zawijanie krokietów. Placek posmarować farszem i zawijać wedle uznania.
Zamoczyć złożonego krokieta w cieście naleśnikowym po czym obtoczyć w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju.

Smacznego :)




1 komentarz: