środa, 20 marca 2013

Pieczone ziemniaki

Moja mama często robiła takie ziemniaki, zwykle były z dodatkiem mięsnym.
Można wykonać to danie na wiele sposobów.
Każda wersja jest smaczna.
Dziś bez mięsa , więc danie idealne na postny piątek.

 Potrzebne są:
- kilka ziemniaków ( u mnie 9 )
- kilka pieczarek ( u mnie 6 )
- 1 średnia cebula
- 1 duża marchew
- łyżeczka rozmarynu
- pieprz, sól - do smaku
- olej do pieczenia i smażenia
- łyżka masła
- ser do posypania

Ziemniaki obrać i umyć, przekroić na pół i wydrążyć odrobinę środka - ja użyłam łyżeczki.
Wysmarować je niewielką ilością oleju - ja wlałam na dłoń około łyżki oleju, i wmasowałam w  ziemniaki . 
                    
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć ziemniaki. Oprószyć pieprzem i solą.
Wstawić do piekarnika i piec około 30-40 minut w 180 stopniach.
Pod koniec pieczenia sprawdzić widelcem czy już są miękkie = gotowe.

Gdy ziemniaki będą się piec przygotować farsz.
Na patelni rozgrzać około łyżki oleju, dodać pokrojoną w kostkę marchew,  cebulę i pieczarki. Dodać rozmaryn i doprawić pieprzem i solą. Smażyć do miękkości.
Na koniec dodać łyżkę masła.

Farsz włożyć w wydrążone ziemniaki i posypać serem.
Wstawić jeszcze na chwilę do piekarnika, aby się ser rozpuścił.
I gotowe! :)
Ja swoje ziemniaki podawałam z sosem czosnkowym i keczupem.

Sos czosnkowy :
- mała szklanka jogurtu naturalnego
- 2 ząbki czosnku ( wyciśnięte przez praskę )
- sól, pieprz do smaku
- szczypta koperku lub innych ziół
Wszystko razem wymieszać i gotowe :)

SMACZNEGO! :)

4 komentarze:

  1. mniam, musiało być przepyszne.... na pewno wypróbujemy:)

    werka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. było :) zachęcam do zrobienia, szybko i smacznie :) to najważniejsze :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale smakołyki! muszę spróbować takich ziemniaczków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam z całego serca :) warto! :)
      pozdrawiam

      Usuń