czwartek, 21 marca 2013

Gnocchi z sosem serowym

Niezagospodarowana gorgonzola w lodówce zmusiła mnie do zrobienia z niej czegoś.
Najlepszy byłby sos... No tak, ale co?! sam sos?! bez sensu!
No to szybko poszukałam, co może pasować do takiego sosu i padło na gnocchi.
Kluski podobne do kopytek, ale jak dla mnie lepsze!

Składniki na gnocchi :
- ziemniaki ( około kilograma)
- 2 szklanki mąki
- 1 jajko
- szczypta soli

Ziemniaki obrać, umyć i ugotować. Jeszcze ciepłe przecisnąć przez praskę do ziemniaków.
Dodać szczyptę soli, 2 szklanki mąki i roztrzepane jajko i zagnieść jednolite, nieklejące się do rąk ciasto. W razie potrzeby podsypać mąką.

Ja robiłam z ciasta małe kulki i formowałam w kształt fasoli , następnie dociskałam widelcem z jednej strony aby powstały prążki .

Zagotować wodę w dużym garnku, posolić. Do wrzątku wrzucić gotowe kluski i gotować do momentu aż wypłyną. Wtedy odcedzić je i podawać z sosem lub masłem.





Składniki na sos:
- ser gorgonzola 200 g
- śmietana ( u mnie 18%) 300 ml
- sól, pieprz 

Sos serowy polecam zwłaszcza osobom, które lubią intensywne sery pleśniowe. 
Dla kogoś kto nie jest amatorem pleśni , myślę, że może nie smakować. 
Ale zachęcam do spróbowania :) 

Śmietanę razem z pokruszonym serem umieścić w garnku i zagotować, mieszając aż ser się rozpuści.
Dodać pieprz i sól do smaku.

Moja mała pomocnica posypywała kluski mąką :)
Później układała w rządku...
aż w końcu powstało coś takiego > patrz ostatnie zdjęcie :) 
Wszystkie kluchy udało się jednak ocalić, ugotować i spałaszować! :P
Smacznego życzę! 


3 komentarze:

  1. Mała Kuchareczka:) super! Zuzia tyle serca włożyła w to danie, że z pewnością wyszło znakomite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój Oskar to też kuchenny pomocnik:)
    A kluski wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to było pyszne - nie mogłem przestać jeść (zalecam ostrożność)

    OdpowiedzUsuń