sobota, 2 marca 2013

Drożdżowe bułeczki z cynamonem

Sobota.
Poranne bieganie natchnęło mnie na drożdżowe pieczenie :)
Tylko co?!
Na tapetę poszły bułeczki z cynamonem.
Pyszności!

Składniki:
ciasto
- 1 szklanka mleka
- 4,5 szklanki mąki
- 2 jajka
- 6 łyżek cukru
- pół kostki masła ( 100 g)
- szczypta soli
- pół kostki drożdży ( 50g) 
wnętrze bułeczek
- 8 łyżek cukru     
- 2 łyżki cynamonu
- trochę masła (około 3 łyżek)

Roztopić masło i ostudzić.
Mleko z cukrem podgrzać i wymieszać.
Do mleka dodać drożdże i wymieszać.
Mąkę ze szczyptą soli połączyć z jajkami.
Dodać mleko z drożdżami.
Zagnieść ciasto w razie potrzeby podsypując mąką. 
Odstawić w ciepłe miejsce na około godzinę i przykryć ściereczką (moje wyrastanie trwało ok 40 minut gdyż jestem niecierpliwa :))

Połączyć cukier z cynamonem.
Ciasto rozwałkować( ja podzieliła ciasto na 3 części ) i posypać cynamonem z cukrem.
Brzegi ciasta posmarować masłem i zwinąć rulon, jak na roladę.
Pokroić na mniej więcej centymetrowe kawałki i układać na blaszce w odstępach.
Na każdym kawałku umieścić odrobinę masła
(około pół płaskiej małej łyżeczki, ja ręką wyrywałam kawałek masła i kładłam na bułeczce)
i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 20 minut.
Poczekać aż przestygną i jeeeeść :)





Pyszności! a w domu jak pięknie pachnie :)

Smacznego! :) 

Inspirację znalazłam na Wykrywaczu smaku.

1 komentarz: