sobota, 10 grudnia 2011

Żurek


No i wreszcie udało mi się zrobić obiecany żurek. Zapisałam krok po kroku co robiłam i już mówię :)
Potrzebne będą :
-2,5 litra wody
-500 ml zakwasu na żurek ( ja używam ogólnie dostępnego żurku w butelce)
-4 większe ziemniaki
-1 średnia cebula
-2 łyżki suszonych warzyw lub garść włoszczyzny ( marchewka, pietruszka)
-3 liście laurowe
-4 ziarna ziela angielskiego
-łyżeczka vegety ( ja dodałam warzywko)
-1 kostka rosołowa (ja dodałam wołową)
-2 łyżki masła
-pieprz , sól, majeranek,
-czosnek (2 ząbki)
-ewentualnie kilka kropel maggi
-biała kiełbasa -ilość wedle gustu
-jajka -ilość wedle gustu

Ziemniaki obrać, umyć i pokroić w kostkę. Wypłukać. Zalać wodą i gotować z włoszczyzną, dodać pół łyżki soli.
Cebulę zeszklić na łyżce masła z odrobiną oleju (wtedy masło się nie przypali). Gdy ziemniaki będą miękkie wlać zakwas. Dodać cebulę i posiekany czosnek (ja najpierw zgniatam go nożem a potem kroję na 4 części), 2 łyżki majeranku, pieprz i sól do smaku, kilka kropel maggi, kostkę rosołową, łyżkę masła.
Kiełbasę białą miałam parzoną, więc wrzuciłam ją do garnka z żurkiem i po kilku minutach wyjęłam, pokroiłam w kostkę i dodałam ponownie do zupy.
Jajka ugotowałam osobno, na twardo. Pokroiłam w kostkę i dodałam do żurku.
Całość , po dodaniu już wszystkich składników gotowałam około 15 minut .
Wyszło pycha!
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Zrobiłam!!! Super żurek :)
    Szukałam lepszego przepisu niż mój dotychczasowy i jest :) Dzięki :)
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się bardzo i dziękuję za wypróbowanie przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń