czwartek, 29 września 2011

Tarta ze szpinakiem

Po dłuższej przerwie powracam z fantastyczną tartą ze szpinakiem! Mniam :P
Ciasto jest uniwersalne, więc można ją podawać z czym dusza zapragnie, ja miałam akurat szpinak i wyszło super!
Muszę się jeszcze przyznać, że to moja pierwsza tarta w życiu :) i w dodatku się udała :)Jupiii!

Ciasto:
-200 g mąki tortowej
-100 g masła
-1 jajko
-3łyżki wody
-szczypta soli

Posoloną mąkę zagniatamy z masłem i dodajemy jajko wymieszane z wodą . Wyrabiamy ciasto. Formujemy w kulę i wkładamy na 20 -30 min do lodówki.
W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
Ciasto wałkujemy i wykładamy do formy ( ja użyłam tortownicy, gdyż nie mam jeszcze formy do tarty :/ ) .
Ciasto pieczemy 15 minut w 180 stopniach.

Farsz:
-szpinak (ja użyłam mrożonego 450 g)
-2 jajka
-2 lub 3 ząbki czosnku
-opakowanie sera feta ( ja miałam kostkę twarogu, i też wyszło)
-sól, pieprz do smaku
-ewentualnie trochę masła i ser na wierzch.Szpinak wykładamy na patelnię i smażymy do momentu aż woda odparuje. Doprawiamy pieprzem i solą, dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek. Gdy farsz trochę przestygnie dodajemy rozkruszony ser feta i 2 roztrzepane jajka (plus ewentualnie trochę masła, ja akurat nie dodałam). Dokładnie mieszamy i wykładamy na upieczony spód tarty. Można posypać serem, żeby się ładnie zapiekło.
Wkładamy do piekarnika i pieczemy nadal w 180 stopniach przez 25 min.
Wyciągamy gotową tartę i smacznego. Można jeść na ciepło i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz